Σαπούνι αγνό φυσικό χωρίς χημικά

ee

 ΣΑΠΟΥΝΙ

Για το σαπούνι μας χρησιμοποιούμε ελαιόλαδο που δεν έχει υποστεί καμία θερμική ή χημική κατεργασία, ώστε να αλλοιωθεί η μοριακή του δομή. Έτσι διατηρεί τη μεγάλη περιεκτικότητα σε συστατικά που περιποιούνται το δέρμα θρέφοντας και ενυδατώνοντας τους ιστούς, με φυσικό τρόπο. Για να βελτιώσουμε τις ιδιότητες των σαπουνιών χρησιμοποιούμε μικρές ποσότητες φοινικέλαιου και ελαίου καρύδας και κάνουμε υπερλύπανση 5%.oo

 Έχουμε επιλέξει σαν μέθοδο σαπωνοποίησης την ψυχρή μέθοδο κατά την οποία δεν χρησιμοποιείται θερμότητα, ούτε προστίθεται αλάτι. Είναι μια αργή μέθοδος, επειδή η σαπωνοποίηση διαρκεί πολλές ώρες κατά την παραμονή του σαπουνιού στα καλούπια. Απαιτεί μεράκι και η υπομονή αυτός ο τρόπος όμως εξασφαλίζει τη παραμονή της φυσικής γλυκερίνης που παράγεται κατά τη σαπωνοποίηση μέσα στο σαπούνι.

 Για να παραχθεί σαπούνι πρέπει τα έλαια να αναμειχθούν με διάλυμα καυστικής σόδας σε βρόχινο η απιονισμένο νερό. Επειδή η καυστική σόδα δεν είναι φυσικό προϊόν, δεν υπάρχει βιολογικό σαπούνι, με τη σωστή σαπωνοποίηση όμως κανένα υπόλοιπο σόδας δεν παραμένει ελεύθερο και το σαπούνι μας είναι απολύτως αβλαβές.

 Επιθυμώντας να δώσουμε στο σαπούνι μας πρόσθετα χαρακτηριστικά, χρησιμοποιούμε  εκχυλίσματα και αποστάγματα λουλουδιών και βοτάνων που καλλιεργούμε εμείς οι ίδιοι. Επίσης, χρησιμοποιούμε μέλι και πρόπολη από τα δικά μας μελίσσια χωρίς τη χρήση φαρμάκων ή άλλων σκευασμάτων.ttt

 Η διαδικασία που συνοπτικά περιγράψαμε, μας δίνει ένα εξαιρετικής ποιότητας σαπούνι που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο πρόσωπο, στο σώμα, στα μαλλιά, στο ξύρισμα, να αντιμετωπίσει φαινόμενα ξηροδερμίας, τριχόπτωσης και αλλεργιών, θα βοηθήσει άτομα σε κατάκλιση και θα καθαρίσει δύσκολους λεκέδες στα ρούχα σας.

16729345_1877063845864088_6714010232149914162_n (1)

Ένα σχόλιο στο Σαπούνι αγνό φυσικό χωρίς χημικά

  1. Ατομική υγιεινή στην Αρχαία Ελλάδα
    Οι πρόγονοί μας έδιναν ιδιαίτερη προσοχή στην περιποίηση του σώματος τους. Από μικρή ηλικία τα παιδιά μάθαιναν να πλένονται και να κολυμπούν σε ποτάμια, και στην Θάλασσα. Η «πύελος», το ατομικό λουτρό, είναι γνωστό από την εποχή του Οµήρου.
    Υπήρχε ιδιαίτερη πρόνοια για τη σωματική καθαριότητα. Βρίσκουμε τόσο δημόσια όπως και ιδιωτικά λουτρά, είτε κρύα είτε θερμά.
    Η «πύελος», το ατομικό λουτρό, είναι γνωστό από την εποχή του Οµήρου.Αρχαία Ελλάδα. Ως καθαριστικά μέσα χρησιμοποιούνταν η κιμωλία, το ανθρακικό νάτριο και το διάλυμα ποτάσας είτε από αλισίβα είτε από ειδική άργιλο, το «χαλεστραίον».
    Οι γυναίκες πλένονταν σε δημόσιους χώρους μόνο κατά την διάρκεια θρησκευτικών τελετών. Από την προϊστορική περίοδο, και στους Ιστορικούς χρόνους συναντάμε λουτρά σε κατοικίες και ανάκτορα. Αλείφονταν στο σώμα με ελαιόλαδο, αναμεμιγμένο με αρωματικές ουσίες, έξυναν το σώμα τους με την στλεγγίδα. Ο αρύβαλος ήταν το δοχείο αρωματικού ελαιολάδου. Και τέλος το φυσικό σφουγγάρι, και ξέπλυμα με άφθονο βρόχινο νερό, όπως μας πληροφορεί και ο Ιπποκράτης στην πραγματεία του περί υδάτων και τόπων. Στις παλαίστρες, στα γυμναστήρια είχε το ελαιόλαδο θρησκευτική και ιατρική σημασία, όπως το χαλάρωμα των μυών, αποφυγή τραυματισμών του δέρματος,προστασία από τον ήλιο και τη σκόνη, αυτά κατά τον Θουκιδίδη.
    Ο Αθήναιος πάλι μας πληροφορεί πως μετά το λουτρό των αθλητών ακολουθούσε τριβή του σώματος με ελαιώδεις αρωματικές ουσίες . Το σαπούνι στην σημερινή του μορφή όπως το γνωρίζουμε σήμερα δεν ήταν γνωστό. Στο νερό του λουτρού όμς προσέθεταν νάτριο και άλλα άλατα. Ο Θουκυδίδης αναφέρει ότι στο νερό του λουτρού που προερχόταν από τη πηγή Καλλιρρόη προσέθεταν ελαιόλαδο, αμυγδαλέλαιο και καρυδέλαιο.
    Γύρω από τη γαμήλια τελετή μία σειρά εθίμων υπαγόρευε ευωδίες για τη περιποίηση του σώματος του γαμπρού και της νύφης, των χώρων, του επιθαλαμίου και του γεύματος. Στους «Αχαρνείς» του Αριστοφάνη έχουμε μία ακριβή περιγραφή της περιποιήσεως του μέλλοντος γαμπρού Δικαιόπολη. Λουτρά με ευωδιαστά βότανα, ίριδες, νάρκισσους ρόδα, κρίνους για τη περιποίηση του σώματος, στέφανοι από μυρτιά για τη τελετή, αρωματικά φρούτα, κυρίως κυδώνια, για τους νεόνυμφους, ευωδιαστές αναθυμιάσεις για το περιβάλλον του εορτασμού.
    Η καθαριότητα δεν ήταν μόνο διαδεδομένη στην Αθήνα αλλά και σε όλη την Αρχαία Ελλάδα όπως σε τόπους της Ολύνθου και της Θάσου.
    Στην κλασική φωτοδότειρα Ελλάδα, της δημοκρατίας, της ευημερίας, του πολιτισμού , τέλος η καθαριότητα εκτός από τρόπο εξαγνισμών, αλλά και πνευματικής αναζήτησης , γίνονταν με ιδιαίτερη ευλάβεια και προσοχή στο σώμα τους.
    Ελλάνθεια

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.

Χειροποίητα προϊόντα Κεφαλονιάς